Pred tromi rokmi sme písali o tom, že rušeň Vectron 383.102 dosiahol svoj prvý milión kilometrov a absolvoval kompletnú revíziu. Odvtedy nepoľavil – za posledné tri roky najazdil v priemere 1 000 kilometrov denne a spoľahlivo ťahal expresné vlaky na slovenských, českých a rakúskych tratiach.
V závere roka 2024 sa podrobil druhej veľkej generálnej oprave – revízii R2/D2, pričom revízia podvozkov bola prvýkrát vykonaná priamo v našom servisnom centre RSSB v Bratislave.
Čo obnáša druhá veľká revízia?
Druhá veľká revízia R2 nadväzuje na prvú generálnu opravu R1, pričom dochádza k výmene viacerých kľúčových komponentov. Oprava prebieha systémom výmeny dielov, čo umožňuje minimalizovať čas odstávky a skrátiť servisný zásah.
Najdôležitejšie výmeny pri R2:
- Ventilátory, vzduchový panel, klimatizácie, pumpy – systém výmeny dielov zabezpečuje rýchlejšiu opravu.
- Zberače, systémový odpojovač, hlavný vypínač striedavého systému – tieto zariadenia sa vymieňajú preventívne, aby sa zachovala dlhodobá spoľahlivosť rušňa.


Premiéra v Bratislave: Prvá revízia podvozkov v RSSB
Jednou z noviniek tejto revízie je fakt, že celý proces D2 – revízia podvozkov – bol prvýkrát vykonaný priamo v našom servisnom centre Rolling Stock Services Bratislava (RSSB).
Čo to znamená?
- Prelisovanie monoblokov náprav – inými slovami, „prezutie kolies“.
- Kompletná kontrola a servis podvozkov.
Na fotkách môžete vidieť:
- Nové kolesá (monobloky) pripravené na nalisovanie.
- Náprava s prevodovkou pred nalisovaním kolies.
- Rám podvozku v procese revízie.



Plány na rok 2025: ďalších 18 veľkých revízií v RSSB
Rušne flotily RS Lease sú v neustálej prevádzke a v tomto roku prejde podobnou revíziou ďalších 18 lokomotív. Či už pôjde o R2/D2 alebo R1/D1, naším cieľom je udržať spoľahlivosť na najvyššej úrovni a minimalizovať odstávky lokomotív v prevádzke.
Rušeň Vectron 383.102 je dôkazom toho, že pri správnej údržbe dokáže rušeň spoľahlivo prejsť milióny kilometrov bez nečakaných prestojov. A my v RS Lease sa staráme o to, aby každý z nich bol bezpečný, efektívny a pripravený na ďalšie výzvy železničnej dopravy.